2,5 miljoen rupiah in een backpack met voeten - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eva Peijmen - WaarBenJij.nu 2,5 miljoen rupiah in een backpack met voeten - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eva Peijmen - WaarBenJij.nu

2,5 miljoen rupiah in een backpack met voeten

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

28 Augustus 2016 | Indonesië, Ubud

Hallo iedereen!
Zo hé. Wat heftig! Mijn laatste dag thuis was chaos omdat er het een en ander mis was met de laptop, die overigens net nieuw is. Ook vond ik het erg moeilijk op Schiphol.. maar daar gingen we. Vol positieve energie stapte ik het vliegtuig in. 2 klopjes op het vliegtuig voor geluk en gaan met die banaan! Vol enthousiasme drukte Jennifer en ik allerlei knoppen in om te kijken welke films we konden kijken. Online hadden we gezien dat de vlucht naar Singapore 15 uur zou zijn.. maar in het vliegtuig bleek dit maar 12 uur te zijn. Yay! Ik vind vliegen erg vervelend dus dit was heel fijn. Ook heb ik mijn eerste echte vlieg maaltijd hier gehad. Na de (erg vullende) pasta wilden wij even rustig wachten met het toetje, maar die werd na 10 minuten door de stewardess voor onze neus weggehaald.. en we waren te verbaasd om er iets van te zeggen haha. Na 2 films viel ik in slaap (ja, ik heb het einde gemist) maar echt prettig is slapen in een vliegtuig niet. Na de eerste 6 uur leken de uren wel dubbel zo lang te duren. Op het vliegveld van Singapore moesten we +/- 2 uur wachten en toen was het nog maar 2 uurtjes vliegen. In het vliegtuig kregen we nogmaals eten maar deze keer was het alvast Balinees/Indonesisch eten. Was best lekker! Hierna zijn we eindelijk veilig geland op het vliegveld van Denpasar.

Mijn telefoon gaf aan dat ik meerdere smsjes had: Joer en pa hadden ons natuurlijk via een vlieg radar gevolgd die ochtend en zagen ons landen. Ook was ik erg blij met de wifi zodat ik even kon laten weten dat ik er was :) . Toen snel op zoek naar de koffers en op zoek naar onze chauffeur. By the way, als je de titel van dit verslag nog niet begreep, 1 euro is omgerekend ongeveer 14 000 rupiah dus met 200 omgerekende rupiah voelde ik mij zeer rijk. Ook ben ik zoals de meeste van jullie weten net zo lang als de gemiddelde Balinees en met de backpack van mijn 2 meter lange neef zag dat er...... grappig uit haha.
Eenmaal bij de aankomsthal zagen we een man met een briefje waarop EVA PEIJMEN en JENNIPER VEENKER (of iets wat er op leek) geschreven stond rond te kijken. Ze kunnen daar de F niet uitspreken maar blijkbaar ook niet opschrijven hahaha. We liepen met hem mee en werden met een busje met 2 Chinezen meiden naar ons verblijf gereden. Om 6 uur is het hier al donker dus konden we weinig zien van de reis. We reden een klein straatje in en de auto stopte. We moesten door een poortje en daar maakten we kennis met een leraar van het project waar we stage zullen lopen. Hij liet ons onze kamers zien en we maakten ons klaar om naar bed te gaan.

De volgende ochtend stonden we al vroeg op omdat we rond 8 het ontbijt zouden krijgen. Wat een leuke douches hebben ze hier!! Heel anders dan ik gewend ben. Het eten werd pas rond 9 op tafel gezet maar gelukkig had ik toch niet zoveel honger. We hebben even gekletst met de Chinezen meiden en de vrouw van het gezin. Wat een lieve mensen zijn het! Hierna zijn we door de chauffeur naar Ubud gebracht en hebben we hier rondgekeken. We hebben gelijk al een sarong gekocht zodat we een tempel in konden en hebben heerlijk geluncht. Nu zit ik in mijn kamer op mijn bed uit te rusten van alle indrukken.

Op mijn "ventilator" die een enorm vreselijk geluid maakt, het gat in het plafond in de badkamer en het kleine beetje heimwee na heb ik het erg naar mijn zin. Het ziet er hier super mooi uit en het is erg gezellig. Als het goed is beginnen we dinsdag op het project en er komen binnenkort ook andere vrijwilligers (we zijn momenteel de enige) Ik heb al zin in de volgende dagen!

Tot de volgende blog!

  • 28 Augustus 2016 - 11:48

    Monique:

    Hè Eva!
    Leuk om te lezen hoor. Fijn dat r WiFi is enzo
    Rust lekker uit en veel plezier en alvast eet smakelijk voor straks ;-)

  • 28 Augustus 2016 - 13:41

    Rieke Hollander:

    Geniet van Bali!
    Van ome Hans moet ik zeggen: Selamat jalan! (goede reis)

  • 28 Augustus 2016 - 15:29

    Pa:

    Dag dochter!
    Zo ver zijn we nog nooit verwijderd geweest... 12.116,37 km om precies te zijn! En in totaal zijn jullie over 17 landen gevlogen. Het klinkt niet naar een jetlag als ik je zo hoor, beter! Kijk goed rond wat er te beleven valt, dan kun je ons later alles live laten zien :-) Liefs, pa

  • 28 Augustus 2016 - 17:47

    Patricia:

    Wat een leuk verslag Eef. Blij verrast om nu al het eerste verslag te lezen! Liefs

  • 28 Augustus 2016 - 18:18

    Joeri:

    Yeeey je was de 2 klopjes niet vergeten :) leuk verhaal liefje, blij dat je het leuk hebt. Niet te veel heimwee hebben he, geniet van je avontuur! Ik hou van je schat en ben super trots op je!

  • 29 Augustus 2016 - 20:02

    Charles:

    hallo Eva, fijn dat de eerste indrukken positief zijn. Af en toe heimwee is ook goed. mooi verhaal en volhouden met bloggen. We zijn bij je in gedachte. ook heel veel liefs van Jopie . Tot blogs.Charles

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 24 Aug. 2016
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 2530

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 21 Januari 2017

Mijn eerste grote reis naar Bali

Landen bezocht: