Vakantie - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eva Peijmen - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eva Peijmen - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

12 Januari 2017 | Indonesië, Ubud

Hallo iedereen!
Qua inbraak leek het ons niet zo slim om dingen op social media te posten maar bij deze: papa mama Marc en Joer kwamen langs in de kerstvakantie! Jeej! Na elkaar 4 maanden niet te hebben gezien keek ik hier wel naar uit. Ook vond ik het heel leuk om ze eindelijk eens een klein beetje te laten zien hoe mijn leven hier is.

Onze vakantie begon in Sanur. Ik had al van alles in gedachte om te doen dus vertelde ik mijn familie hierover. Zo konden we samen beslissen wat we graag wilden doen en alvast de eerste dagen Sanur indelen. De eerste weken hebben we onder andere Tanah Lot gezien, de kecak and fire dance in de Uluwatu tempel bekeken en in de ruige golven bij Canggu gezwommen. Ook ben ik met Marc nog naar Waterbom geweest, het op een na grootste waterpark van de wereld. Ik was hier al eerder voor een uur in geweest met Astrid, Liset en Jelmer maar toch was het nog enorm leuk en gaaf om dit met mijn broer te doen!
Met de kerst hebben we heerlijk op het strand gegeten. Zo gek eigenlijk, met 30 graden kerst vieren. Zoiets zal ik denk ik niet snel nog eens meemaken! De laatste dag van het jaar reden we richting Ubud. Ons hotel zat dicht bij Monkey Forest, wat letterlijk een bos is met allemaal apen. Ik had het idee dat we er wel ver genoeg vanaf zaten maar ze kwamen gezellig bij ons zwembad zitten (gelukkig was er nog een ander zwembad waar ze niet zo vaak te vinden waren). Ik kan het begrijpen als je denkt ach, een paar van die lieve aapjes, dat is toch geen probleem? Maar als ze eenmaal je spullen vast hadden dan kreeg je die nooit meer terug. We hadden 2 balletjes waarmee we in het water over gooiden maar die scheurden een aap beiden aan stukken. Nee, niet dat hij er één voor ons overlaat, nee zeker niet. Ze moesten beide echt helemaal kapot! Oke, het was ergens wel grappig, maar als het iets van meer waarden was geweest dan was het minder grappig.

Nieuwjaarsdag zijn we naar een waterval geweest in de buurt. Het gaf me het idee van een Nieuwjaars duik, haha! De dagen erna hebben we veel in en rondom Ubud ontdekt. Ook heb ik nog geraft met Joer en Marc. Echt zo gaaf! Het ging vrij ruig en het uitzicht was echt adembenemend. We vaarden tussen twee enorme rotswanden met allerlei exotische planten en bomen. Ook werkte mijn onderwatercamera eindelijk weer mee (bedankt vriendje haha) dus ik heb geprobeerd te filmen en foto's te maken (net als ik waterbom). Foto's volgen nog op Facebook!
Jammer genoeg komt aan al het leuks ook een eind.. na 2 weken vertrokken mijn ouders en broer weer naar het koude Nederland. De tijd was zo snel gegaan.. het voelde maar als een week! Gelukkig bleef Joeri nog een paar dagen. We gingen naar de Hidden Canyon en de dag erna vetrokken we naar Gili Meno. Hier werd hij jammer genoeg ziek maar toch was het heel erg leuk, al helemaal 9 januari toen we 5 jaar samen waren! Ik heb die dag ook nog een schildpad gespot tijdens het snorkelen (eindelijk!). Twee dagen later, gisteren, vertrok ook Joer weer naar Nederland. Echt, de tijd gaat zo snel nu. Ik ben nu weer terug in mijn eigen kamer en heb nog maar 10 dagen over. Ik ga proberen er nog zoveel mogelijk van te genieten want voor ik het weet zit ik al weer in de kou. Misschien zelfs met sneeuw. Dat kan ik me dus echt nog niet voorstellen haha, ik loop hier de hele tijd met korte mouwen! 30 graden. En ik ben vrij bruin ook haha. En dan opeens erge kou!
Ik ga nu dus nog even een weekje aan school werken en genieten van het prachtige land en mijn leuke stage plek. Nog maar 1 week met mijn super leuke stage kids... het afscheid zal erg zwaar zijn. Maar dat is gelukkig pas donderdag.
Ik laat weer snel van mij horen!

Liefs van Eva

P.s. Ik heb mijn gestolen geld terug gekregen van de verzekering... yes!

  • 12 Januari 2017 - 10:45

    Papa:

    Het was FAN-TAS-TISCH Eva, zowel het weerzien maar ook je zorgvuldig uitgestippelde excursies, ik denk dat we hierdoor meer van Bali hebben gezien dan een ander die dit zelf moet ontdekken, dankjewel! Het is een onvergetelijk magisch land, wat in woorden moeilijk uit te drukken is. Succes met je laatste loodjes, en we zien ons weer snel :-) :-) :-) gelukkig!

  • 12 Januari 2017 - 11:07

    Miranda Van Der Loo:

    Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad met elkaar maar de tijd gaat echt hard nog ff ben je alweer thuis geniet de laatste nog maar lekker en zeker van het weer het wordt nu echt kouder. groetjes Miranda

  • 12 Januari 2017 - 14:46

    Parricia:

    Vanavond gaan we foto's kijken van al het moois dat jullie hebben beleefd. Snap dat afscheid zwaar wordt, maar het lijkt mij heel fijn je weer llive te zien. Geniet er nog lekker van. We appen en tot gauw

  • 16 Januari 2017 - 12:20

    Joeri:

    Heey Eefje, ik heb het echt heel erg leuk gehad met jou en Dre, Cilia en Marc. Bedankt voor de geweldige vakantie :). Geniet nog eventjes van je laatste dagen daar en daarna weer lekker naar huis toe. Hou van jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 24 Aug. 2016
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 2500

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 21 Januari 2017

Mijn eerste grote reis naar Bali

Landen bezocht: