Pittige chili en hand massages - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eva Peijmen - WaarBenJij.nu Pittige chili en hand massages - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eva Peijmen - WaarBenJij.nu

Pittige chili en hand massages

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

03 November 2016 | Indonesië, Ubud

Goeiemorgen iedereen!
Wow, wat is deze week weer snel voorbij gegaan. Vandaag was een gezellige en productieve dag op stage. Elke donderdag is het sportdag. Ik vind dit altijd heel gezellig maar ook goed omdat de kinderen zo meer leren over samen spelen en samen werken! Het productieve van de dag is dat ik samen met Astrid een jongetje van stage heb gewassen. Een week geleden heb ik voor het eerst zijn hand rustig kunnen masseren, wat al heel speciaal was! Dit laat hij eigenlijk nooit toe. Ook is hij erg bang voor water, maar we hebben met een emmer en zeep toch geprobeerd hem te wassen. Het lukte! Hij ging na een tijdje zelfs met zijn voeten in het water. Yes!

Verder hadden we vandaag een lekkere lunch. We kregen rijst, tempé (van soja) . groente en stukjes kip. Lekker!! De tempé hadden we gister ook en die was heeel lekker. Ik schepte van alles een beetje op en begon te eten. Na een tijdje waren Carla (een Spaanse vrijwilliger) en ik naar elkaar aan het seinen: pittig!! Het leek wel alsof mijn mond in de brand stond. Ik liet de tempé liggen en genoot van de rest van mijn eten. Ik begon enthousiast aan de kip maar plots kreeg ik het onwijs benauwd en begon ik van alle kanten te zweten. Ik besefte me dat ik een stuk chili had opgegeten...... ik rende snel richting de water tap en dronk gulzig, tot iedereen riep dat water juist niet helpt maar dat ik rijst moest eten. Dus hup met mijn hand in de rijst, iedereen aan het lachen haha. Het zag er vast grappig uit maar op dat moment deed het zoveel pijn dat ik alleen maar wilde dat het stopte. De vrouw die ons eten maakt vroeg wat er was en begon snel een mango voor mij te snijden. Na het eten van de mango kwam mijn mond (en vooral tong, auw!) eindelijk weer tot rust. Bedankt lieve Wayan voor het redden van mijn leven, I owe you one! Haha. Uiteindelijk heb ik er wel om kunnen lachen.

Dit weekend ben ik met de Nederlandse meiden 2 dagen weg geweest. Het was erg gezellig! We zijn de eerste dag op de scooter naar Kandidasa gereden en hebben bij een heel rustig stukje strand gezwommen. Hierna hebben we geluncht en zijn we doorgereden naar Blue lagoon beach, waar we hebben gesnorkeld. Ik heb hier een soort Murene gespot, gaaf!! De volgende dag zijn we naar Tanah Lot en Canggu gereden. Ook heel erg leuk. Het strand bij Canggu zit qua drukte een beetje tussen Kuta en Sanur in: er zijn andere mensen maar het is niet erg druk. Er waren hele gave hoge golven, ik heb hier heerlijk in kunnen zwemmen met de meiden. We hebben gegeten in een heel gaaf gezond restaurant en na het zwemmen hebben we nog een cappuccino gedronken.

Ik weet nog niet wat ik dit weekend ga doen maar ik hoop Ubud ook wat meer te gaan ontdekken. Dit is echt een gave plek! Er zijn zoveel kleine leuke verstopte plekjes, dit maakt een stad heel bijzonder. Ik merk dat ik de laatste tijd meer van kleine dingen kan genieten, en dit maakt mij erg blij! Ik denk dat het heel goed is om deze positiviteit erin te houden en dat ik hierdoor optimaal kan genieten. Op stage merk ik ook dat ik steeds meer geniet van kleine dingen.

Ook werk ik hier natuurlijk aan school en mijn plan voor vrije keuze is goedgekeurd. In het kort wil ik gaan kijken hoe een jongen op stage het beste dingen leert. Ik ga een boekje maken over hem en ik hoop hierin tips en tricks te kunnen verwerken voor het contact met deze jongen. Het doel hiervan is om deze informatie door te geven aan andere vrijwilligers (en de docenten) zodat ze samen met deze jongen verder kunnen groeien. Ik ga hier dus de aankomende weken mee aan de slag. Ik heb er zin in!

Tot snel weer,
Liefs Eva

  • 03 November 2016 - 16:03

    Patricia:

    Mooi verhaal Eefhe! Je zet kleine maar o zo grote stappen voor de kinderen. Trots op je. Fijn dat je geniet lieverd. Kus Patricia

  • 03 November 2016 - 18:53

    Pa:

    Mooi, mooi, mooi allemaal! Fijn dat je een evenwicht gevonden lijkt te hebben tussen "moetjes" en leuk. Het ziet er naar uit dat Canggu hoog op mijn verlanglijstje gaat komen, denk dat ik maar een duikbril regel :-) Ik kijk weer uit naar je volgende foto's, tot snel weer! XXX

  • 03 November 2016 - 23:35

    Rieke Hollander:

    Jaja, de beruchte pepers... Eén keer bijna dood gaan van veel te scherpe pepers hoort kennelijk bij een verblijf in Indonesië.
    Ik zit op een flinke afstand maar geniet hier mee van je stage! Fijn dat je ons op de hoogte houdt.
    Groeten, Rieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 24 Aug. 2016
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 2496

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 21 Januari 2017

Mijn eerste grote reis naar Bali

Landen bezocht: