Al bijna 2 maanden op Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eva Peijmen - WaarBenJij.nu Al bijna 2 maanden op Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eva Peijmen - WaarBenJij.nu

Al bijna 2 maanden op Bali

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

18 Oktober 2016 | Indonesië, Ubud

Goeiemorgen!
Voor jullie is het nu nog nacht. Ik ben al een aantal uurtjes wakker en heb erg last van mijn buik en mijn hoofd, dus blijf ik vandaag thuis. Even vervelend maar gaat vast snel weer over! Het is wel een goed moment om nu een blog te schrijven, want het komt er steeds niet van.. dus bij deze een nieuwe blog!

Ik ga nu naar mijn 8e week hier. Wat gek, al 2 maanden! Ik ben hier nu echt gewend. En ik heb het heel erg naar mijn zin! Deze week zijn er 5 vrijwilligers bijgekomen. Volgens mij zijn we nu met 15, het is nog nooit zo druk geweest (behalve toen met al die chinezen die maar 1 week bleven haha). Deze donderdag hebben we weer een afscheid etentje voor 6 van de vrijwilligers.. de tijd gaat echt heel snel. Vrijwilligers komen en gaan en daar wen je ook aan, ook al is het meestal wel jammer als je erg leuke contacten hebt! :(

Verder is het erg leuk op stage. Soms heb ik wat zware dagen, meestal als de kinderen in onze klas erg druk zijn en niet goed luisteren. Het kost dan veel moeite om hun aandacht vast te houden, vooral omdat we een andere taal spreken. Gister was bijvoorbeeld wel een hele fijne dag. In de ochtend hebben we de namen van onze lichaamsdelen geleerd in het Indonesisch en het Engels. De meeste kinderen deden heel goed mee! In de middag hebben we met tape de namen van de kinderen op een blaadje geschreven en konden ze hier overheen verven. Er hing een gezellige sfeer en dat maakt zo'n dag helemaal fijn. Ik kon eerst moeilijk accepteren dat er voor mijn gevoel op een dag zo weinig wordt geleerd, maar ik probeer nu elke dag te kijken naar de kleine succeservaringen. Als je dit doet kom je erachter dat ze eigenlijk best veel leren op een dag! Ik merk dat dit mij heel positief en vrolijk maakt omdat mij dan veel meer goeie dingen opvallen. Ook kwam ik er gister achter dat een aantal kinderen nu echt mijn naam kunnen onthouden, zo leuk!! Het is dan niet Eva maar Epa, maar ik doe het er mee :).

Dit weekend ben ik 20 jaar geworden. Ik wilde heel graag iets met dolfijnen doen voor mijn verjaardag, dus ben ik met Heather en Jennifer naar Lovina gegaan. Dit is een plaats in het Noorden met veel dolfijnen. We kwamen op vrijdag aan bij ons hotel en gingen op het strand eten. Hier kwamen we een local vrouwtje tegen. Ze kon goed Engels en ook een beetje Nederlands en we hebben lang gekletst. Ze wilde voor mijn verjaardag een taart bestellen met mijn naam erop, echt heel lief. Hierna zijn we gaan eten en slapen. De meiden hadden ballonen en slingers opgehangen in de slaapkamer, zo lief!! De volgende ochtend werd ik wakker met allemaal leve berichtjes van familie en vrienden, ik had het gevoel dat ze heel dichtbij waren :). Ik was erg opgewekt omdat we zo de dolfijnen zouden zien! We hadden een privé bootje en het was zo onwijs mooi.. we zagen wel 40 dolfijnen! Ze zwommen allemaal heerlijk vrij rond en ik genoot er onwijs van. Hierna hebben we de taart samen opgegeten met het vrouwtje op het strand. Toen weer door met de taxi richting de Gitgit waterfall en de temple on the lake. Het regende wel maar het nam zeker mijn plezier niet weg!! In de avond ben ik nog uiteten geweest met de vrijwilligers, dat was heel gezellig. Koming, 1 van de docenten van de school was ook jarig en werd ook 20. Zo toevallig! We hebben die zondag daarom samen geluncht. De Nederlandse meisjes waren er niet bij zaterdag avond, dus we zijn gister samen nog uiteten geweest. Ook heel gezellig! Het waren 4 top dagjes!

Verder merk ik dat de tijd hier soms zooo snel voorbij gaat. Vooral de stagedagen gaan voor mij erg snel. Na stage douche ik en dan ga ik of wat leuks doen met de vrijwilligers of neem ik even tijd voor mezelf. Voor je het weet is dan de dag al weer voorbij! Ik zou nog zoveel meer op een dag willen doen maar wil ook wel reëel blijven, het kan nou eenmaal niet allemaal. Daarom probeer ik gewoon zoveel mogelijk van alle momenten te genieten! En geloof me, ik kan hier van heel veel genieten. Van de kinderen op stage, die mij soms zooo onwijs vrolijk maken. Een jongetje die steeds verstoppertje wilt spelen maar niet kan praten dus alles uitlegt door midden van zijn handen en dan heel vrolijk kan schreeuwen als hij wordt achtervolgd door de tikker. Ik kan er dan zo van genieten dat dit kind gewoon heel veel plezier kan hebben zonder echt te praten. Ook geniet ik elke keer weer van het rijden op de scooter. Soms is het heel vermoeiend maar het is ook zo heerlijk om zo vrij te zijn en dat je gewoon kan gaan en staan waar je wilt (met de wind in je haren :) ). De natuur is hier zo mooi en de manier waarop de mensen hier samenleven is heel bijzonder. Ook kan ik erg genieten van een momentje rust op mijn kamer. Dan lees ik, schrijf ik in mijn dagboek, kijk ik een serie, bedenken ik stage activiteiten, werk ik aan school opdrachten of heb ik contact met familie en vrienden.
Ik zie nu dat het al weer tijd voor lunch is, dus ik ga even kijken of ik wat kan eten. Tot snel weer!

Liefs, Eva.

  • 18 Oktober 2016 - 07:56

    Patricia:

    Mooi verhaal! Beterschapjes!

  • 18 Oktober 2016 - 07:57

    Patricia:

    Mooi verhaal! Beterschapjes!

  • 18 Oktober 2016 - 10:10

    Miranda:

    Leuk om je verhalen te lezen, mooi verhaal en doe maar ff rustig aan meis!

  • 18 Oktober 2016 - 10:13

    Frank:

    Zoals je al zij maak je van een nadeel weer een voordeel en is je blog bijgewerkt zodat wij vanuit ons koude landje van je avonturen mee kunnen genieten.

    Bijzonder om te lezen hoe veel energie je lijkt te ontvangen door het werken met deze sociale groep kinderen. Je bent een bijzonder mens.
    Groetjes Frank

  • 18 Oktober 2016 - 14:13

    Charles Van Ditshuizen:

    Hallo Eva,

    Het doet ons deugd dat je het zo naar je zin hebt. Een goed teken dat je tijd te kort komt. Geeft aan dat je je niet verveelt en dat je het leuk vindt. Ook prima dat je zo geniet van je stage . Dat was toch uiteindelijk het doel van de reis. Geniet ervan en nog veel plezier. Jopie en Charles


  • 18 Oktober 2016 - 14:38

    Dominique:

    Heey Eefje,

    Nu ik zo dit berichtje zit te typen voor een raam waar je de ene hoos bui na de andere hoos bui ziet, wordt ik toch wel een beetje jaloers op al jouw verhalen!
    2 maanden al weer, wat gaat dat snel zeg! Voor je het weet sta je alweer op schiphol! Maar het is nog lang niet zo ver en tot die tijd lekker blijven genieten daar!
    Love you!!

    Xx dootje

  • 20 Oktober 2016 - 18:29

    Pa:

    Een verjaardag om nooit te vergeten! 40 dolfijnen valt hier wat moeilijk te organiseren, en het is fijn dat ze in hun eigen omgeving blijven. Als ik het goed begrijp zal ik plek mogen maken voor een scooter bij huis :-) Veel plezier, we appen/skypen ;-)

  • 12 Januari 2017 - 13:29

    Evert:

    Dag Eva,

    Nu ik toch bezig ben met reageren, dan ook op dit verslag :p

    Fantastisch dat je je verjaardag met dolfijnenspotten hebt verbracht! Dat lijkt me een heel bijzondere ervaring! Geweldig dat er zo veel mooie natuur is daar om te bekijken, dat snorkelen uit je andere verslag ben ik ook jaloers op!

    Die kleine successen zijn waar je het voor doet! Mooi dat jullie met de kinderen knutselen en Engels leren, het klinkt als een fantastische plek voor deze kinderen!

    groetjes Evert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 24 Aug. 2016
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 2502

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 21 Januari 2017

Mijn eerste grote reis naar Bali

Landen bezocht: