Selamat pagi! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Eva Peijmen - WaarBenJij.nu Selamat pagi! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Eva Peijmen - WaarBenJij.nu

Selamat pagi!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

12 September 2016 | Indonesië, Gili Trawangan

Goedemorgen!
Nog steeds is het gek: bij jullie is het nu nacht. Ik ben net wakker geworden door het licht dat mijn kamer in schijnt. Gister ben ik met Jennifer en Sarah terug gekomen van een weekendje op de gili eilanden. Wat was het mooi! Licht blauw water en je kunt er zo doorheen kijken. Je hoeft maar een paar meter te snorkelen en je zwemt zo tussen de vissen. Er zwemmen daar vissen die best speciaal zijn dus dat is echt gaaf om te zien. Verder hebben we elke keer echt letterlijk op het strand gegeten en in de avond hebben we de feest straat bezocht.

Deze week hebben de kinderen een week vrij door de ceremonie Galungan dsan Kuningan. Het heeft te maken met 1 van de kalenders die de Balinese aanhouden. We zijn uitgenodigd door Komang om het bij haar te vieren. We hebben de eerste dag allemaal offers gemaakt. Je doet dan verschillende dingen in een bakje en dit offeren ze. Ze offeren dingen die zij op dit eiland hebben zoals heel veel soorten fruit, rijst en noten. De dag erna kwamen we weer samen om te bidden en langs de tempels te gaan. Het feest van Komang was niet groot omdat er een kennis overleden was vertelde ze ons (maar het was toch al een aardig gevulde dag). Ook zijn we naar the elephant cave gegaan.

Verder ben ik deze week nog naar Kuta geweest en naar andere tempels en plaatsjes met de andere volunteers. Kuta was echt heel tof! Er zijn daar veel souvenir winkeltjes maar ook wat meer westerse winkeltjes. Ook waren hier hoge golven waar ik in heb gezwommen! Dit maakte mij erg gelukkig en ik dacht steeds aan de vakanties met mijn pa ma en broer waarbij mama altijd opnieuw onze 3 koppies zocht omdat wij ook in de hoge golven zwommen.
Maar vandaag is het weer zover, het project! Ik heb er eigenlijk best wel veel zin in. Deze week vrij voelde echt als vakantie en nu moet ik weer "thuis" aan de slag. Ik moet namelijk ook gewoon aan schoolopdrachten werken.. dus dat ga ik vanmiddag doen.

Tot snel!
Liefs Eva

  • 12 September 2016 - 08:12

    Pa:

    Oh wat mooi daar zeg, onderwater foto's gemaakt? Goed dat je de vrije dagen gebruikt om alles te verkennen op en rond Bali. Laten we ma maar snel weer koppies gaan tellen als we de branding gaan trotseren, ik heb er nu al zin in B-) Veel succes met je "normale" week, we volgen je op de voet! Liefs, pa

  • 12 September 2016 - 21:09

    Rieke Hollander:

    Dat ziet er inderdaad uit als vakantie! Veel plezier en succes met je opdrachten. (Opdrachten maken kan trouwens ook plezierig zijn.) Groeten, ook van Hans, Rieke.

  • 23 September 2016 - 12:59

    Marlous:

    Eef wat super leuk om te lezen allemaal! Wat doen jullie toffe dingen zeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

Eva

Actief sinds 24 Aug. 2016
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 2511

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2016 - 21 Januari 2017

Mijn eerste grote reis naar Bali

Landen bezocht: